En del av arbetsprovet som gjorde att jag fick en plats i ADCW. Målet var att skapa tre olika etiketter till en alkoholfri öl. Branding i form av logotyp, illustration och färg. 
Läs längre ner hur jag tänkt kring de olika valen. 
Målgruppen som är unga personer, tycker många gånger att det är töntigt med alkoholfritt. Därför ville jag skapa ett märke som ser hippt och lockande ut. En annan viktig del av arbetet var att behålla känslan av öl, samtidigt som jag inte ville att de skulle kännas som en i mängden.
Logotypen är ett typsnitt med karaktär, det finns kraft men också lekfullhet i det. Namnet på ölen valde jag också på grund av pondus. Här är jag och tar plats i hyllan, liksom. Ögat dras till det eftersom det har en viss negativ klang.
Illustrationerna lättar upp stämningen, jag vill att alla ska kunna känna igen sig i att vara en nolla, oavsett hur man ser ut. Med med en disclaimer om att man faktiskt inte är en nolla, förstås. 
Färgerna på illustrationerna vill jag ha poppiga för att fånga ens blick. 
Back to Top